11
mei
2023
|
18:30
Europe/Amsterdam

ASN Bank, RegioBank en SNS opnieuw klantvriendelijkste banken van Nederland

Samenvatting

De bankmerken van de Volksbank - ASN Bank, RegioBank en SNS - zijn volgens consumenten de klantvriendelijkste banken van Nederland. ASN Bank krijgt de hoogste score in de branche. Net als vorig jaar bezetten de drie banken het complete podium. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst  van een groot onafhankelijk onderzoek door MarketResponse. Deze publieke waardering sluit aan bij de strategische ambitie om de bank met de sterkste klantrelatie van Nederland te zijn.

Daarbij kiest de Volksbank voor een menselijke aanpak waar gebruikersvriendelijkheid en toegankelijkheid voor iedereen vooropstaat. En houden we onze financiële producten voor iedereen persoonlijk, begrijpelijk en dichtbij. Zo ontwikkelt de Volksbank voor haar bankmerken niet alleen gebruiksvriendelijke digitale diensten als mobiele apps, maar investeren we met SNS en RegioBank ook in ons landelijk netwerk van meer dan 600 vestigingen.  

Chief Customer Officer Marinka van der Meer ziet het aanvoeren van de ranglijst als een mooie bevestiging van de focus van de Volksbank op de klantrelatie:

“Om met ASN Bank, RegioBank en SNS opnieuw te worden gekozen tot nummer 1, 2 en 3 van de klantvriendelijkste bank van Nederland maakt me ongelooflijk trots. Natuurlijk past het bij onze strategie waarbij ieder bankmerk kleur geeft aan zijn eigen doelgroep en zo een sterke klantrelatie weet op te bouwen door klanten in het hart te raken. ASN Bank als duurzame opinieleider op het gebied van klimaat, biodiversiteit en mensenrechten, RegioBank als ambassadeur van buurtzaamheid en een vitale regio en SNS met eerst de mens dan het geld. Tegelijkertijd bevestigt deze verkiezing door klanten dat zij, naast de beschikbaarheid van bankdiensten via de app, het ook belangrijk vinden om bij een bank om de hoek terecht te kunnen voor financieel advies en een persoonlijk gesprek.”
 

Onafhankelijke publieksprijs 

Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland is het grootste en langstlopende onafhankelijke onderzoek naar klantvriendelijkheid. Geen juryverkiezing, geen publieksstemmen, maar een continu objectief onderzoek naar de ervaring van echte klanten. Bij deze 16e editie van 2023 worden doorlopend zo’n 50.000 klantbeoordelingen, voor 10 verschillende branches, over een jaar verzameld. Het onderzoek wordt al sinds 2007 uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Kijk voor alle scores op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl.


Sterkste klantrelatie

In 2025 willen we de bank zijn met de sterkste klantrelatie in Nederland. Dat doen we samen met onze 4 merken: SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen. Door te groeien waar het kan. En te investeren en versimpelen waar het nodig is. Door de successen met elkaar te delen versterken de merken hun maatschappelijke impact, hun waarde voor elkaar en de Volksbank als geheel. Lees meer.

Marinka van der Meer, Chief Customer Officer de Volksbank

 Deze verkiezing door klanten bevestigt dat zij, naast de beschikbaarheid van bankdiensten via de app, het ook belangrijk vinden om bij een bank om de hoek terecht te kunnen voor financieel advies en een persoonlijk gesprek.

Marinka van der Meer, Chief Customer Officer de Volksbank

Downloads