Utrecht,
09
oktober
2018
|
15:44
Europe/Amsterdam

Marinka van der Meer nieuwe Chief Customer Officer van de Volksbank

Samenvatting

Per 28 september 2018 is Marinka van der Meer (1969) formeel benoemd tot lid van de statutaire directie van de Volksbank en de Volksholding B.V. De bank maakte de voorgenomen benoeming op 8 mei jl. bekend, onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders. Deze hebben inmiddels met de benoeming ingestemd. Marinka van der Meer is in dienst getreden van als Chief Customer Officer (CCO).

In de bancaire sector verandert veel. Vanuit haar missie, bankieren met de menselijke maat, wil de Volksbank haar steentje bijdragen. Met een langetermijnvisie op maatschappelijke waardecreatie. De relatie met onze klanten staat daarbij centraal. Niet voor niets veranderden we de functienaam van Chief Commercial Officer in die van Chief Customer Officer. Ik zie Marinka van der Meer als een grote aanwinst voor ons team en de directie ziet uit naar een goede samenwerking.
Maurice Oostendorp, bestuursvoorzitter van de Volksbank

Jan van Rutte, voorzitter van de raad van commissarissen, is verheugd met de benoeming. “Marinka van der Meer wordt in haar nieuwe rol verantwoordelijk voor het verder doorvoeren van de onderscheidende klantpropositie gebaseerd op de missie van de Volksbank. Zij beschikt over de juiste verandermanagementcapaciteiten en heeft een sterke motivatie om in haar rol als Chief Customer Officer hier aan bij te dragen.”

Marinka van der Meer volgt Rob Langezaal op, die per 1 januari 2018 is teruggetreden uit de directie. Van der Meer verbindt een langjarige ervaring in de financiële sector met de ambitie om financiële diensten op een toegankelijke manier aan te bieden.

Naast Marinka van der Meer (CCO) bestaat de directie per 28 september 2018 uit Alexander Baas (COO), Jeroen Dijst (CRO), Annemiek van Melick (CFO) en Maurice Oostendorp (CEO).

Downloads

Deel dit bericht

Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn

Laatste nieuws

Over de Volksbank N.V

De Volksbank is de organisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS en de drijvende kracht op de achtergrond die vanuit menselijke behoeftes bancaire producten, processen en systemen ontwikkelt. Door te bankieren met de menselijke maat dragen wij samen bij aan een financieel gezond leven voor iedereen in Nederland. ASN Bank stimuleert duurzame vooruitgang, BLG Wonen zorgt dat goed wonen voor iedereen mogelijk is, RegioBank zet zich in voor leefbaarheid in de buurt en SNS vergroot de financiële weerbaarheid van mensen in Nederland. De Volksbank is gevestigd in Utrecht. Voor meer informatie: www.devolksbank.nl