20
mei
2022
|
17:25
Europe/Amsterdam

RegioBank opnieuw de klantvriendelijkste, SNS op 2, ASN Bank op 3

Samenvatting

RegioBank is opnieuw de meest klantvriendelijke bank van Nederland volgens consumenten. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van een groot onafhankelijk onderzoek door MarketResponse. RegioBank krijgt de hoogste score in de branche. SNS en ASN Bank completeren de top-3 met een, respectievelijk, 2e en 3e plek.

Chief Customer Officer Marinka van der Meer ziet het aanvoeren van de ranglijst als een mooie bevestiging van de strategische focus van de Volksbank op klantrelatie: 

“De manier waarop onze merken de band met hun klanten willen versterken is bijzonder: vanuit vertrouwen, tevredenheid én liefde. Dankzij de maatschappelijk onderscheidende focus en dienstverlening van onze bankmerken, met elk hun eigen doelgroep, hebben we de expertise in huis om er voor élke klant te zijn – én hen in het hart te raken. Dit onderzoek onderstreept dit. We zijn heel trots op dit mooie resultaat.”

De teller staat inmiddels op vijf voor RegioBank: de bank won deze titel ook al in 2017, 2019, 2020 én 2021.

Onafhankelijke publieksprijs

Voor de overall verkiezing van het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland kunnen organisaties zich niet aanmelden of hun klanten laten stemmen; ieder groot, landelijk bedrijf in Nederland doet automatisch mee. De winnaar wordt bepaald op basis van onafhankelijk continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten dat al sinds 2007 wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau MarketResponse. Bij deze 15e editie heeft MarketResponse 57.212 beoordelingen van 315 bedrijven verzameld. Er waren dit jaar 10 afzonderlijke branches, met goede doelen als buitencategorie. Kijk voor alle scores op klantvriendelijkstebedrijf.nl