12
oktober
2022
|
08:00
Europe/Amsterdam

RegioBank weer de hoogste waardering Consumentenbond

Samenvatting

Voor een bank die maatschappelijke impact wil maken én gaat voor een sterke klantrelatie is de mening van de klanten van onze merken natuurlijk cruciaal. Wat vinden zij van onze producten en diensten? De Consumentenbond vraagt elk jaar aan ruim 14.000 Nederlanders wat zij van hun bank vinden. Uit deze Bankmonitor komt RegioBank opnieuw als beste bank van Nederland uit de bus. Voor de zesde keer op rij, met wederom prachtige rapportcijfers. ASN Bank en SNS presteren ook sterk, met respectievelijk een 2e en een 5e plek.

RegioBank scoort het beste met een 9,5 op algemene tevredenheid. ASN Bank, Knab en RegioBank krijgen van (bijna) niemand een onvoldoende. Mensen zijn het minst tevreden over de kosten van hun betaalrekening bij hun bank.

Martijn Gribnau, directievoorzitter de Volksbank: “Het versterken van de klantrelatie is een van de twee pijlers van onze strategie. De hoge cijfers die consumenten geven aan onze merken RegioBank, ASN Bank en SNS laat zien dat klanten de gezamenlijke dienstverlening enorm waarderen en dat de door ons gekozen koers zijn vruchten afwerpt. Dat stemt tevreden en geeft tegelijkertijd extra inspiratie om met toewijding en persoonlijke aandacht ons in te blijven zetten voor klanten - nu en in de toekomst.”


Over het onderzoek 

De deelnemers aan de Bankmonitor worden uitgebreid ondervraagd. Dit jaar namen er zo’n 14.000 consumenten deel. Zij werden gevraagd een oordeel te geven over:

  • internetbankieren
  • mobiel bankieren app
  • kosten
  • communicatie naar de klant
  • service van de bank

Dit zijn de volledige uitkomsten:

Wil je meer weten?

Lees verder over de Bankmonitor 2022 op de website van de Consumentenbond.