30
augustus
2022
|
10:00
Europe/Amsterdam

Tarieven voor zakelijke klanten wijzigen

Samenvatting

De Volksbank-merken SNS, ASN Bank en RegioBank rekenen vanaf 1 oktober 2022 een deel van de kosten voor klantonderzoek door aan hun zakelijke klanten met een betaal- en/of spaarrekening. De hoogte van de bijdrage die klanten gaan betalen is afhankelijk van de rechtsvorm die de klant heeft. De kosten voor klantonderzoek betaalt de klant naast het gebruik van de zakelijke rekening(en).

Veilig en stabiel financieel stelsel
De Volksbank wil bijdragen aan een veilig en stabiel financieel stelsel. Daarom doen de merken van de Volksbank onderzoek naar hun klanten. Dat doen zij onder meer door de identiteit van klanten te controleren en actief onderzoek te doen naar verdachte transacties. De kosten van klantonderzoek zijn de afgelopen jaren fors gestegen. Dat komt mede doordat criminelen steeds geraffineerder te werk gaan en doordat banken zich aan strengere wet- en regelgeving moeten houden.

Kosten voor klantonderzoek
De Volksbank-merken gaan een deel van de kosten voor klantonderzoek per 1 oktober2022 aan zakelijke klanten met een betaal- en/of spaarrekening doorberekenen. De hoogte van de bijdrage hangt af van de rechtsvorm die de klant heeft. De bijdrage is gebaseerd op de ervaringen die onze merken hebben met klantonderzoek naar de verschillende rechtsvormen. Voor sommige rechtsvormen is gemiddeld meer tijd nodig dan voor andere.

RechtsvormMaandelijkse kosten (ex BTW)
Eenmanszaak, vennootschap onder firma (vof) en maatschap€ 1,50
Vereniging en stichting€ 3,00
Besloten vennootschap (bv), commanditaire vennootschap (cv) en coöperatie€ 5,00
Vereniging van Eigenaars (VvE)€ 7,50
Overige rechtsvormen€ 7,50

 

Meer weten?
Op de websites van onze merken lees je alles over de tarifering van de kosten voor klantonderzoek en de aanpassing van de tarieven:
www.sns.nl/zakelijk-klantonderzoek
www.regiobank.nl/kosten-klantonderzoek
www.asnbank.nl/klantonderzoek

Deel deze release

Laatste nieuws