02
november
2023
|
10:19
Europe/Amsterdam

RegioBank voor de 7e keer de beste volgens Consumentenbond

Samenvatting

Hoe ervaren de klanten van onze merken onze dienstverlening? Wat vinden ze van onze producten? De Consumentenbond vraagt elk jaar aan ruim 13.000 Nederlanders wat zij van hun bank vinden. Uit deze bankenmonitor komt RegioBank opnieuw als beste bank van Nederland uit de bus. Voor de zevende keer op rij, met ook deze keer indrukwekkende rapportcijfers (9,4 op algemene tevredenheid). ASN Bank (8,9) en SNS (8,1) presteren ook sterk, met respectievelijk een 2e en een 4e plek.

Geen enkele bank krijgt gemiddeld een onvoldoende van zijn klanten blijkt uit het onderzoek. Wel is het percentage mensen dat een onvoldoende geeft bij de ene bank groter dan bij de andere. ASN Bank en RegioBank krijgen van (bijna) niemand een onvoldoende. Mensen zijn het minst tevreden over de kosten van hun betaalrekening.  

Marinka van der Meer, chief customer officer de Volksbank: “Voor een bank die gaat voor de sterkste klantrelatie en aantoonbare maatschappelijke impact is de mening van klanten van groot belang. De hoge cijfers die consumenten geven aan onze merken RegioBank, ASN Bank en SNS laten zien dat ze de dienstverlening enorm waarderen en dat de combinatie van persoonlijke aandacht en maatschappelijke betrokkenheid zijn vruchten afwerpt. Daar kun je alleen maar erg trots op zijn! We blijven ons met liefde en toewijding inzetten voor onze klanten.” 

Over het onderzoek   
De deelnemers aan de bankenmonitor worden uitgebreid ondervraagd. Dit jaar namen er zo’n 13.000 consumenten deel. Zij werden gevraagd een oordeel te geven over:

  • Internetbankieren 
  • mobiel bankieren app 
  • kosten 
  • communicatie naar de klant 
  • service van de bank 

Dit zijn de volledige uitkomsten:

Lees meer over de bankenmonitor 2023 op de website van de Consumentenbond.